Nisreen85’s Blog











{May 15, 2008}   ياريتني طير



اسكندراني اوي says:

وانا كمان اتمنى
من زمااان نفسي اطيييير
حررررررررررررر



فرنسا هانم says:

نسرين حبيبه قلبى اهلا بكى
انا متشكره جدا على مشاركتك الفعاله لى فى مدونتى
وبالنسبه لموضوع الاضافه
انا اولا مسحت تعليقك الموجود به اميلك بناء على طلبك
ومش عارفه ليه الطلب ده رغم ان الاميل موجود فى البروفيل
عموما
بالنسبه للشات والماسنجر
انا لا ادخل الماسنجر مطلقا
فى فتره حياتى التدوينيه حدث هذا مرتين خلال سبعه اشهر
وفى المره الاولى بعد دخولى التدوين دخلت الماسنجر فوجئت باخوه كثيرين ارسلوا لى طلبات اضافه فقمت بالموافقه عليها تباعا دون ان اعرف ده اميل مين ولا مين
لانى كنت اتابع الاخوه من خلال اسماء المدونات لا من خلال الاميل
المهم
بعد دخولى بدقائق فوجئت باصدقاء كثيرون يطلبون الحديث معى لدرجه انى لم اعرف ماذا افعل
الشاشه عندى والله اتملت بوكسات
ولم استطيع التصرف لان الجميع يحبونى وانا احبهم
فقمت بالاستأذان من الجميع وخرجت من الشات
وبعد شهرين وبناء على طلب احدى الاخوات دخلت على الشات وحدث نفس ما حدث فى المره الاولى
وناس كتير زعلت منى واضطررت للاسف لهم فى مدوناتهم
ومن يومها اى من حوالى شهرين او ثلاثه لم ادخل الشات مطلقا حتى لا يغضب منى احد
عموما
انا فى انتظار ان تراسلينى على اميلى وسنتواصل عبر الاميل ان اردتى
اميلى هو
faransahanm@yahoo.com



محمد المصري says:

ده القلب مهوش عجوز
يتعب يحزن .. يجوز
لكن لما يعوز
يحلم يرجع شباب

لسه الأحلام كتير
بس انتوا تحلموا



واحدة مفروسة says:

نسرين
——
خدى نفس عمييييييييييييييييييق
و خرجييييييه بالراااااااااااحه
كررى الموضوع ده اكتر من مره و انتى مغمضه عنيكى و قاعده قدام البحر

حتلاقى نغسك طرتى…
جربيها و قوليلى



بنت القمر says:

وووووووانا كمان
🙂
او اطفو علي وش الميه
أو أكون كائن غير مرئي
سلام



فاتيما says:

يااااه ي نسرين
دى أمنية حياتى كل ما قلبى ينقبض و اتخنق من الدنيا
يوسف كان بيقولى – لما عرف إن دى امنية حياتى يكونلى جناحات اطير بيها فى السما الواسعة و أعدى فوق كل حاجة – كان بيقولى لما يكبر هيخترعلى جناحات تطيرنى عشان أفرح و انبسط …
رجعتنى للموقف دا
و لو كان ينفع حلمى و اختراع يوسف يتحقق
مكناش نلاقى بنى آدم واحد ماشى على
الأرض دى
تحياتى يا حالمة



سكــر says:

الله

طب ما فى اختراع اسمه الطياره

ههههههههههه

هى تذكره لمصر رايح جاى

تحققى حلمك

امال احنا هنكسب ازاى

تحيااتى

احمد



HafSSa says:

يا ريتني طير و انا اطير حواليك
مطرح ما تروح عيوني عليك

يا ريتني طير



rain man says:

رحم الله رجليك
كانا لرصيف الشارع اصدقاء
مالي الان الا جناحيك
فلهما
طول البقاء
..
تذكرت ععلى الفور احد اصدقائي
حين قال لي يوما ان جناحيه هي حبيبته التى يعشقها و لا يعرف كيف يصل لها
و عندما وصل اليها
سألني
قال : كنت اراها جناحين فلما لم اطير بعد ؟
قلت :
ربما كانت جناحين فعلا
و لكن من قال لك ان الجناحين هو فقط كل ما تحتاج اليه لكي تطير ؟

سعدت بوجودي هنا



la3lahakhier says:

السلام عليكم نسرين
لا انا مش عايزة اكون طير
انا مبسوطة كدا ويارب تتبسطى انتى كمان



wa7ed 2ensan wnsan says:

احب اعيش ولو في الغابات
اصحى كما ولدتني امي وابات
طائر..حوان..حشرة..بشر..بس اعيش
محلا الحياه.. حتى في هيئة نبات
وعجبي..!



Baker says:

يا ريتنى شّبكة
بهرج و النعمه
تحياتى



Nsreen Bsunee says:

اسكندرانى

مكانش نفسي ابقي طير قبل كده بس الفكره مسيطره عليا دلوقتى
اتخنقت من الارض واللى عليها

****
فرنسا هانم

منورانى واشكرك لاهتمامك

****
محمد
يخرب بيت التفاؤل نفسي اعرف بتجيبه منين

****

مووون
حلوه كائن غير مرئي فكره جامده جدا
او اموت واشوف الناس احساسهم حيبقي ايه بعد موتى
وارجع تانى
:))

****

واحده مفروسه

هو فين البحر بس

****

فاتيما

احلي حاجه فيكي يا حبيبتي انك عندك تؤأم لروحك-يوسف-وبتشاركيه كل تفاصيل حياتك حتى وهو بعيد عنك وكل موقف او كلمه بيفكروكي بحاجه مرتبطه بيه
تعرفي ان كان عندي حد فى حياتي كده
😦

****

احمد سكر

البطوله الجاي انشاءلله
:))

****

صفصف
ياريتنى طير
او ياريته هو طير ويطير حواليه
ياريت

****

لعلها خير

ربنا يديم عليكي الانبساط امين

****

rain man

انا سعدت بوجودتك وتعليقك اكتر

البنت اللى في الصوره معندهاش جناحين
بس طايره

****

واحد انسان ونسان

منور يا باشا
بتعجبني افكارك اوى على فكره
🙂
الله يرحم عمنا صلاح جاهين

****

باكير

:))
منور
بس قصدك شبكه صيد ولا شبكه عروسه ولا شبكه دعاره ولا شبكه تهريب ولا شبكه اتصالات ولا انهو شبكه بالظبط
:))



appy says:

حبيبتى انتى طير جميل بس لز يسيب نفسه شويه ويبعد عن القلق والقفص اللى حاطط نفسه فيه هتبقى اجمل انا عارفه اللى جةاكي عكس كتير وعلشان كده بقولك فكي قيودك وخوفك



.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. says:

يا سيدتى ومن منا لا يتمنى ان يحلق عاليا…ولكننا خلقنا للمشى لا للطيران….



اسكندراني في الغربة says:

طيري
حد ماسكك

بس ابوس ايدك لو عرفتي يبقا قوليلي الطريقة

تحياتي



sabrina says:

وأنا أطير حواليك
………
حلوة اوي الصوره
حاسه فيها رقص مثل رقص التنورة المصري!



Che The Hermit says:

وأنا كمان
نفسي اسيب الناس كلها

واروح فين ما انا عايز وقت ما انا عايز من غير لا أذن ولا طلب

تحياتي
تشي أحمد



على باب الله says:

متهيألي كلنا ممكن نطير

بس للأسف موسم صيد الطيور إمتد ليشمل جميع شهور السنة



Desert cat says:

كسرى كل القيود من حواليكى
وانتى هتحسى انك طايره فى سابع سما



EmY says:

عايزه تطيري و تسيبينا و تروحي فين يا رينا

تعرفي انا كمان عايزا اطيييير و احس بالمتعه دي

وحشتيني يا رينا انتي مختفيه فين



alexandrany says:

نورس



alexandrany says:

لو نورس يبقي انا معاكي
اعملي حسابي

انتي فين يا بنتي؟



m5m says:

حلم الطيران لم يعد فى الامكان

مابقاش ييجى منه خلاص



Nsreen Bsunee says:

آبي
حبيبه قلبي والله باحاول
باحاول
أدعيللي

****

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.

نورتني

****

اسكندراني فى الغربه

لا لو عرفت مش حأقولك
“وش بيطلع لسانه”

****
سابرينا

الصوره فعلا جميله والبنت زى العصفوره نفسي اتخيل احساسها فى اللحظه ديه عامل ازاى
شرفتيني بزيارتك

****

تشي

ربنا يحققلك كل اللى تتمناه يا عزيزيى

نورت

****

على باب الله

فعلا عندك حق بقت اى محاوله للطيران او الارتفاع عن الارض بيتربصلها ميت بندقيه مصوبه وجاهزه للصيد
😦

زيارتك دايما بتفرحني

****

قطه الصحراء

قوللي الكلام ده لنفسك يا موكوسه
:))

وحشاني

****

ايمي

مش حاروح فى حته قاعده على قلبكم

انتى كمان وحشاني يا قمر
بوسه
مواااااااااااااااه

****

مصطفي
موجوده والله بس فى حاله بيات صيفي
🙂

****

محمد

كل الاحلام اصبحت مستحيله مش حلم الطيران بس



Blue ♥ says:

تحفه الصورة !!



Nsreen Bsunee says:

مرسي يا بلو ربنا يخليكي يا جميل



اجندا حمرا says:

عزيزتي نسرين

الطير رمز الانطلاق المثابره العزيمه

تحياتي لكي



مروة الزارع says:

الصورة عجبتنى عجبتنى فعلا حسيتها بتحمل معانى كتير اوى



رئيس جمهوريه نفسى says:

وكانى طير مقصوص جناحه قص
قلقان ومش شبعان نظر ولا بص
وازاى يطير والكون بحاله قفص
————————
تفتكرى لو كنا طير كانت حتتغير فى حياتنا حاجه



بيتنا القديم says:

التحليق ليس صعباً..!!

المشكلة في احمال الهموم التى نحملها..!!

اممممممممممممم

فلنخفف احمالنا لنطير

(:



Nsreen Bsunee says:

أجندا حمرا

عندك حق طبعا يا عزيزتى

رمز الحريه والسلام
🙂

___________

مروه

الف مبروك يا عروسه مش عاوزاكي تخسي بقي عشان تبقي زى العصفوره اللى فى صوره ديه

🙂

_____________

محمود

الطير مش دايما جناحاته ريش وكده كل شخص قادر يعمل لنفسه جناحات تطيره وقت ما هو عاوز
البنت اللى فى صوره جناحاتها هى الباليه
حد تانى جناحاته هى المزيكا
حد تالت جناحاته هى الشعر والكلمه
حد رابع جناحاته هى حبيبته
حد خامس جناحاته هما صحابه

مشكلتي انى مبقاليش جناحات ومفيش حاجه بتطيرني خلاص
ولا رقص ولا مزيكا ولا صحبه ولا حبيب ولا وطن

شرفت يا محمود

_________

بيتنا القديم

وحشتنا زيارتك والله يا فندم
عندك حق وتعليقك ممتاز جدا
الحموووول كتير والله الواحد مش عارف يخففها ازاى
😦

نورتوني جميعا



رئيس جمهوريه نفسى says:

العزيزه نسرين بسيونى
نبره الحزن عاليه قوى فى كلامك وده شى ميبسطش حد ابدا اخلقى جناحك ودورى عليه حتى لو انتى دلوقتى مش شيفاه بس مش معنى كده انه مش موجود
دورى جواكى حتلاقيه والمحى اى بصيص للامل يكسر حاجز السواد الة وراء كلامك
يارب المره الجايه لما اجى الاقيكى لقيتى جناحك



مُزمُز says:

ياريتني طير؟؟؟
..
..
..
..
..
ياريتني أبقى أنا
وفي مكاني ده
ياريت بس



Coca says:

رينووووووو

يا واد انت يا رايق
ومين منفسوش يطير



الباحث عن الحقيقة says:

هو فين البوست
هههههههه
بوست جميل
وكلماته معبره انا عجبني الموضوع
هو صحيح مالوش نهاية
وكت عايز اسأل فعلا
هي رجلها فين
انا مش شايف رجلين في الموضوع
يكونش قصدك هو ده الطيران؟
تحياتي



- مدونة لساني هو القلم - عبدالرحمن فارس says:

صوره معبره



Nsreen Bsunee says:

محمود
يارب يا محمود يارب

________

مزمز

انشاءلله تبقي كل اللى انت بتتمناه يا جميل

_________

كوكا
حبيبتي نورتيني
بس فىن الروقان ده انا مش رايقه خالص فعلا
😦

__________

باحث

اه والنبي يا اخويا عندك حق
فين البوست؟؟؟؟؟؟

وفين الرجلين؟؟؟؟؟؟

🙂
نورتنى

______

عبدالرحمن

مش كده!!
الصوره عجباني جدا
شرفتني بزيارتك



شـمو نشـادر says:

عارفه ..
متهيالى لو عرفت اطير برده واتحرر من الجاذبية فى بلدنا دى ..
هلاقى كل الناس سبقتنى وطلعت فوق ..
وبرده الدنيا هتبقى زحمه وخنقه وقرف ..
وهلاقى برده فوق قوانين وسلطه وظلم وغشم ..
اصل بلدنا دى .. الحلم فيها ممنوع ..
ولو حلمته هيبقى كابوس ..
مدونه جميله ..
و عايز اشوفك منورانى قريب ..
تحياتى ..
أسامة أمين



Nsreen Bsunee says:

اسامه

مش عارفه ليه كلنا بقي عندنا نبره التشاؤم ديه وانا اول واحده
😦

بس نورتني برضه يا فندم



Leave a Reply

et cetera
